Belastningsskader i muskler, sener og led

Lokale smerter i kroppens led, sener og muskler ses efter langvarige, ensformige eller uvante belastninger. Smerterne fortsætter ofte i lang tid selvom belastningen er ophørt, og er en væsentlig årsag til langvarige sygemeldinger.

Reumatologen foretager en meget præcis klinisk undersøgelse, som ofte samtidig suppleres med en ultralydsscanning.

Behandlingen vil være rådgivning, træningsinstruktion og eventuelt injektion med inflammationsdæmpende medicin givet under Ultralydsvejledning. Denne kombination vil oftest løse problemet.

Undertiden vil denne behandling dog ikke være tilstrækkelig, idet generne vender tilbage efter behandlingen. På A2 Reumatologi og Idrætsmedicin kan vi nu tilbyde vore patienter PRP-blodpladebehandling, hvor man fra en blodprøve på patienten isolerer en lille mængde blodplader, og indsprøjter disse på det syge sted. Herved fremskyndes helingsprocessen betydeligt.

PRP-blodpladebehandling er ikke dækket af sundhedsforsikringen.

PRP-blodpladebehandling kan gives til lidelser i sener og led

Book en aftale

Kontakt os til en uforpligtende dialog. Vi vender tilbage hurtigst muligt.